Thursday, July 2, 2009

esya mamam

Actually aku da lama nak letak gambo ni, tp slalu lupa transfer...so, today nak cite pasal pemakanan esya...da sebulan lebih esya makan...esya start mamam ms 5 bulan setengah... ms tu, aku xbrpa sihat, so susu pon kurang...Tok (mama aku) soh bagi esya blaja makan sket2...da dekat 6 bulan katenya... so, mula2 skali aku bagi esya makan pisang lenyek + ASI sket..die xnak..manis kot...siap wat nak muntah laie... then, aku try wat bubur kosong+ASI (air susu ibu) lak...hm, good response... then, lebih kurang seminggu bagi die makan bubur 0 + ASI, aku rs cam esya da ready utk makan benda lain lak...aku pon da xcampur ASI, aku mix bubur wif carrot, kentang n ada tu wif bayam...but esya doesn't like bayam...aku try wat oats+epal pon esya xnak....esya only loves carrots n potatoes...huhu.... mggu lepas, aku try lak wat bubur letak ayam, n esya makan dgn seleranya... sonok aku tengok.... n tabiat baru esya dapat dalam 3 mggu ni, die suka 'sembur' bubur tu ...habis walker n aku kotor...huhu...xpela, sayang...asalkan esya selera mamam, mama da bersyukur.... harap pasni nak try resepi lain lak....aku banyak baca resepi dr blog uncle chef...bagusla uncle ni, banyak bg tips utk diet baby...thanks, uncle...

kat bawah ni gambo esya tgh mamam...nyam, nyam, bestnya.....
Comotnya, syg...anak mama mamam...

No comments:

Post a Comment